Tid til undervognsbehandling
For nylig var jeg ude at køre en lang tur i min bil. Jeg skulle fra Odense til Aalborg. Det er for mig en ret lang tur. Normalt kører jeg ikke længere end til Svendborg eller Middelfart. Selvom vejret var godt, så var der dog steder på vejene, hvor der var glat. Ikke på grund af is. Men på grund af regn. Sådan fedtet glat. Det er ikke behageligt at køre på. Men det kan jo ikke undgås. Gad vide, om Dansk Asfaltindustri har et eller andet forskningsprojekt i gang, som kan sikre vejene mod dannelse af den der fedtede, glatte overflade, der kan opstå, når det regner.
Alt gik vel
Jeg nåede frem til Aalborg, og mit møde gik godt. Der var ikke nogen problemer, og jeg kunne køre tilbage til Odense med en god, stor ordre i min bog. Herligt. Hjemme i Odense satte jeg mig så til at undersøge, hvordan vi kan imødekomme ordren bedst muligt.
Det viser sig, at jeg bliver nødt til at rejse til Aalborg med jævne mellemrum. Ok, det gør jeg gerne. Kan vi sikre den store ordre og muligvis også flere fra kunden i fremtiden, så vil det være super.
Men jeg skal have gjort noget ved bilen. Jeg ved nu, at vejen derop er lang, og jeg skal ikke risikere noget. Så jeg skal have den tjekket for alt. Er der rust nogle steder, så skal det behandles. Jeg vil ikke stå på vejen uden for Aalborg til vinter i silende regn og med blæst i stormstyrke.
Undervognsbehandling mod rust
Jeg gik derfor på nettet og søgte på ”undervognsbehandling Odense” for at se, om der er nogen, der kan kigge på min bil. Jeg kiggede også efter, om der er nogle oplysninger om, hvilke midler det er, som de bruger til en undervognsbehandling. Det er meget få oplysninger, jeg kunne finde. Men jeg har på fornemmelsen, at de bruger noget voks af en eller anden slags.
Efter min mening skal de helst bruge noget, der ikke skader miljøet, og som heller ikke skader bilen på længere sigt. Det må da være muligt. Men jeg ved det ikke. Det er ikke just min opgave her i livet at beskæftige sig med biler. Men de ser ud til at have styr på det: https://fynsundervognscenter.dk/undervognsbehandling/
Stort ansvar faktisk
Al respekt for dem, der gør det. De har et stort ansvar, fordi de skal sikre, at bilerne, vi kører i, er sikre. Hvis de ikke gør det godt nok, ja så kan man jo faktisk sige, at de har givet en ukyndig et stort våben i hænderne. Så ja, selvom det ikke interesserer mig at beskæftige mig med biler, så kan jeg da godt finde ud af at sætte pris på, at de, der gør det rustbeskyttelse professionelt, gør det godt og grundigt.
Jeg fandt heldigvis et autoværksted, hvor de skriver noget om, at de midler, de bruger, er forsvarlige overfor miljøet. De skriver også, at de sørger for, at deres medarbejdere arbejder under forsvarlige forhold. Det er jo også vigtigt. Så jeg tænker, at jeg ringer op til dem og booker en tid til at få tjekket min bil for rust og andre ting