Hvorfor er frugtordning på arbejdspladsen en god ide?
Når man arbejder, er det vigtigt at have et sundt og stabilt blodsukker. Dette kan være svært at opnå, hvis man ikke har mulighed for at spise frokost på arbejdspladsen. Derfor er det en god ide at have en frugtordning på arbejdspladsen. I denne artikel vil vi komme ind på, hvorfor det er en god ide, og hvordan du kan få en frugtordning på din arbejdsplads. Frugtordning til på arbejdspladsen med FirmaFrugt er en skøn mulighed, men læs nedenstående inden du kaster dig ud i det.
Gode grunde til at indføre en frugtordning
Der er et par grunde til, at det er gavnligt at have en frugtordning på arbejdspladsen. For det første kan det være med til at fremme sunde spisevaner blandt medarbejderne. Det skyldes, at når frugt er let tilgængeligt, tilskynder det folk til at spise dem i stedet for usunde alternativer som sukkerholdige snacks eller fastfood. For det andet kan det også bidrage til at øge moralen og produktiviteten på arbejdspladsen. Det skyldes, at når folk har det godt med deres helbred, er de mere tilbøjelige til at være motiverede og produktive på arbejdet. Endelig kan en frugtordning på arbejdspladsen også være med til at skabe et mere positivt arbejdsmiljø. Det skyldes, at når der er frisk frugt til rådighed, skaber det en behagelig duft og kan lyse op på kontoret.
Husk på disse ting
Hvis du er interesseret i at oprette en frugtordning på din arbejdsplads, er der nogle få ting, du skal være opmærksom på. For det første skal du sørge for, at den frugt, du vælger, er frisk og af god kvalitet. Det betyder, at den skal være fri for pletter og blå mærker og være moden nok til at blive spist. For det andet skal du sørge for, at frugten er let tilgængelig for medarbejderne. Det betyder, at den skal placeres et centralt sted, hvor folk kan få fat i den på vej til arbejde eller i deres frokostpause. Endelig skal du sørge for, at frugten er overkommelig for de ansatte. Det betyder, at du skal vælge frugt, der er i sæson, og tilbyde rabatter ved køb i store mængder.