Giv din butik en webshop
I en verden hvor mange mennesker bruger af oceaner af tid på internettet dagligt, så er det ikke altid nok at drive en fysisk butik. Selvom nogle butikker uden problemer kan køre rundt, så er konkurrencen på nettet nådesløs, og man bør i den forbindelse overveje e-commerce.
Her får du nogle tips til den gode webshop, uden at du behøver at gå på kompromis med din service.
En webshop kan give nye kunder
Driver du en fysisk butik, hvor du eksempelvis sælger tøj, sko eller bøger, så er du som regel bundet af butikkens lokation. Det vil sige at du geografisk er fastlåst til en specifik adresse, hvilket kan betyde at visse kunder vælger dine produkter fra, da de simpelthen bor for langt væk.
Ved at tilbyde en webshop, hvor du sælger dine produkter online, kan du med fordel imødekommer kunder i hele landet.
Ved at præsentere og sælge dine varer via E-handel kan du udvide din kundekreds på en god og givende måde. Har du google analytics, kan du som erhvervsdrivende få et overblik over hjemmesidens statistik. Det vil sige hvor mange besøgende du får på webshoppen, hvor mange der reelt foretager et køb og hvor godt din annonce virker på Google.
En god webshop skal opdateres og holdes ajour
Hvis du som butiksejer overvejer at opstarte en webshop, så dine varer eller ydelser kan nå ud til en bredere målgruppe, så skal du huske at en butik online i høj grad afspejler kvaliteten på dine produkter.
En halvhjertet netbutik med et uddateret design er ikke meget værd, og sådan en webshop kan faktisk skræmme potentielle kunder væk. En dårlig og uoverskuelig webshop sender et negativt signal, og mange vil automatisk projektere udtrykket over på produktet.
I den forbindelse kan det være en god idé at holde øje med sin konverteringsrate. En konverteringsrate er det antal handlinger de besøgende foretager på din webshop.
Mange af de besøg du får på din netbutik er blot forbigående, det vil sige at det er folk som kigger på din webshop, men ikke bliver hængende og køber noget.
At holde de besøgendes interesse er afgørende, og her har webshoppens opbygning en essentiel rolle. Her kan du finde mere om konverteringsrater, og finde en løsning der passer til netop din virksomhed.
Ekstra arbejde giver flere penge i kassen
Selvom det kan synes som en høj udgift at satse på en webshop, så er E-handel unægteligt en del af fremtiden.
Flere og flere mennesker køber alle deres varer på internettet, og de fysiske butikker er truet. Netop derfor er det en god idé at følge med tendenserne, selvom en webshop kræver pleje og flere arbejdstimer.
Ved at drive en webshop ved siden af din fysisk butik imødekommer du tidens tendenser og kundernes præferencer.
Webshoppen er ganske vidst en udgift, og du skal som erhvervsdrivende bruge tid på at gennemse ordrer og sende varer afsted, men det vil i sidste ende have en positiv indvirkning på din omsætning.
Overvej derfor hvilken indvirkning en webshop kan have på din succes, og søg eventuelt professionel rådgivning under opstartsfasen.